Mykt teppe, trygt rom, god utsikt. Det er ikke det verste en pus kan ha. Ninja vet å sette pris på det.
Ninja
På fredag fikk jeg endelig tid til å dra på et aldri så lite besøk til det som viste seg å være en helt nydelig liten frøken. Da jeg kom inn på rommet hennes, som også er hjemmekontoret til fosterfar, tittet Ninja ut fra hulen hun har lagt sin elsk på. Den er del av et klatre / klorestativ hun har fått arve av en annen katt, og det virker hun fornøyd med. Det ligger en videosnutt av rommet i kommentarene.
Hun virket i det hele tatt veldig godt fornøyd, hvilket var en lettelse. Ninja har nemlig brukt god tid på å ville gjøre noe særlig annet enn å ligge i hulen, spise, gå på do og få litt kos. Men de siste dagene har det løsnet. Hun har hatt lyst til å bli med på lek, hun har sittet på fanget til fostermor i TV-stua ved siden av og hun har hatt et par nattlige inspeksjonsrunder i resten av huset.
Det er ikke så rart at hun har tatt seg god tid. Vi vet lite om hvordan hun har hatt det tidligere, men tror kanskje oppførselen hennes i starten hos oss kan være preget av at hun frykter at hun kan miste det hun nå har fått hvis hun forlater det. Hun har slett ikke vært redd for verken fostermor eller -far, men har altså vært nokså passiv.
Nå som hun virker å ha «våknet» litt, gleder vi oss veldig til å bli ordentlig kjent med henne. Katter har jo like ulike personligheter som det vi mennesker har, og det skal bli spennende å se hvem Ninja er. Foreløpig stalltips er at hun i alle fall er sosial. Hun var absolutt imøtekommende overfor den ukjente skribentdama som besøkte henne, og både smilte og ville ha kos.
Dansk dyrevelferdsminister
Danskene har omsider fått sin nye regjering, og den inkluderer intet mindre enn en «Minister for natur og dyrevelfærd»! Ministeren heter Christian Rabjerg Madsen, og han har ikke ansvar for miljø i tillegg. Det er det en egen minister for. Hvilken flott prioritering!
Skal tro når vi skal få det samme i Norge? Vi tviler vel på at det kommer med det første, men håper danskene kan inspirere. Enn så lenge gratulerer vi våre søstre og brødre i sør så mye, og ønsker ministeren lykke til.
God søndagskveld til hver og en i sær.
PS. Vi har fremdeles ikke fått noe respons på etterlysningene etter eiere til Krempus og Rødpus, som vi skrev om forrige søndag, dessverre.




